Firma s Rašiho švagrom robí biznis s košickým dopravným podnikom

Gogolák nie je priamo spoločníkom (iba konateľom), no podľa verifikačného dokumentu v registri užívateľov konečných výhod má od roku 2016 cez akciovku G4 Holding 53,56-percentný podiel v spoločnosti TransData, informuje ďalej SME. Od 29. mája do 11. novembra 2013, teda práve v roku, v ktorom sa za Rašiho začala používať v MHD mestská karta, bol aj členom predstavenstva v personálne a majetkovo prepojenej akciovke EMTEST.

Dlhoročným obchodným partnerom Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) na dodávku a servis odbavovacieho systému vo vozidlách MHD (čítačky kariet, automaty na lístky, palubné počítače…) aj dodávku mestských kariet je firma TransData (predtým EMtest-SK s. r. o.). Jedným z dvojice jej konateľov je podľa obchodného registra od 12. novembra 2016 Karol Gogolák. Informácie priniesol denník SME v článku Petra Jabrika. 

Podľa denníka SME teraz vysvitlo, na základe informácií Korzára, že Gogolák je švagrom niekdajšieho primátora Košíc a súčasného vicepremiéra pre investície a informatizáciu Richarda Rašiho (Smer).

Ten rodinné väzby pre Korzár priamo nepotvrdil, ale dajú sa vyvodiť z verejne dostupných zdrojov.

Gogolák má stále uvedené v obchodnom registri bydlisko na tej istej bratislavskej adrese, kde vlastnila byt aj Petra Gogoláková Rašiová, pričom exprimátor má sestru Petru, pokračuje SME.

Podľa listu vlastníctva toho istého bytu v bratislavskom vežiaku je už jeho majiteľkou na základe kúpnej zmluvy z 11. januára 2018 iná osoba veľmi blízka Rašimu – s rovnakým priezviskom ako on a aj s totožnou adresou trvalého bydliska v košickej mestskej časti Barca.

Pri pohľade do obchodného registra to nevidno, keďže Gogolák nie je priamo spoločníkom (iba konateľom), no podľa verifikačného dokumentu v registri užívateľov konečných výhod má od roku 2016 cez akciovku G4 Holding 53,56-percentný podiel v spoločnosti TransData, informuje ďalej SME.

Od 29. mája do 11. novembra 2013, teda práve v roku, v ktorom sa za Rašiho začala používať v MHD mestská karta, bol aj členom predstavenstva v personálne a majetkovo prepojenej akciovke EMTEST.

„Vtedy sme o projekte mestskej karty netušili a dôvodom bola naša (G4) pôžička firme EMTEST. Jednou z podmienok pôžičky bola pozícia v kontrolnom orgáne,“ popísal Gogolák, ako sa ocitol v predstavenstve firmy, ktorá za primátora Františka Knapíka (KDH) zavádzala v roku 2006 bezkontaktnú čipovú kartu (BČK).

Z obchodného registra vyplýva, že necelé dva mesiace po jeho odchode vstúpil zadlžený EMTEST do reštrukturalizácie (počas nej sa po povolení súdu zbavujú firmy veľkej časti dlhov).

Podľa zverejnených faktúr doteraz poskytuje dopravnému podniku niektoré servisné služby.

Pri štarte mestskej karty od 1. januára 2013, ktorá nahradila BČK, bola už eseročka EMtest-SK (od 1. júla 2014 TransData). Cena karty poskočila zo 4,80 na 6,80 eura.

Prvé BČK sa zrušili po šiestich rokoch, hoci boli vydané na desať (5 plus 5 rokov predĺženie). Ako dôvod uvádzal DPMK, že došlo k prelomeniu bezpečnosti

Mestská karta sa začala vydávať len na 3 roky s možnosťou predĺženia iba o rok (čiže na 4 roky). Cestujúci si teda mali kúpiť ďalšiu skôr oproti starej o šesť rokov.

Po kritike verejnosti a médií sa napokon začala v priebehu roku 2015 vydávať aspoň na 5 rokov a neskôr sa zaviedla možnosť predĺženia o 2 roky.

V júni 2014 uviedla hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová pre Korzár, že len dovtedy stál odbavovací systém v MHD aj s čipovými kartami 3,79 milióna eur.

DPMK platí ešte firme paušál mesačne 5-tisíc eur za prevádzku a udržiavanie dispečerského lokalizačno-informačného systému a 6 840 eur za služby pre zabezpečenie osobnej dopravy, čiže dovedna mesačne 11 840 eur s DPH. Za posledné štyri roky to bolo okolo 600-tisíc eur.

TransData zinkasovala ďalšie státisíce eur aj za opravy zariadení i predaj materiálu.