Komentár Petra KRÁLIKA: Radi súťažíte o autá, či dovolenky? Kažimír vás ide zdaniť

Kažimír už závidí ľuďom aj výhru dovolenky a auta v nekonečných súťažiach obchodných reťazcov. Možno Kažimír ľuďom závidí aj teflónové panvice za vernostné body. 

Minister financií Kažimír nás každý deň presviedča, že nikdy sa nám nevodilo lepšie. HDP rastie, mzdy rastú a aj príjmy do štátneho rozpočtu. V takejto ére blahobytu by človek čakal, že ministerstvo financií uvolní daňové skrutky, dá ľudom bežnej práce nadýchnuť a štát sa podelí tým easy spôsobom – znížením daní, o svoje zisky s občanmi.

Opak je však pravdou. Zdá sa že pán minister Kažimír už závidí ľuďom aj výhru dovolenky a auta v nekonečných súťažiach obchodných reťazcov. Možno Kažimír ľuďom závidí aj teflónové panvice za vernostné body.

“Keď obchodná sieť Lidl vyhlásila začiatkom leta súťaž o deväť nových vozidiel BMW v hodnote 31-tisíc eur za kus, stačilo jej na to napísať podmienky súťaže, zverejniť ich a reklamou nalákať ľudí, aby sa do súťaže zapojili.

Na budúci rok takúto súťaž nebude jednoduché vyhlásiť. Ministerstvo financií potichu navrhlo zaradiť spotrebiteľské súťaže medzi hazardné hry: ich organizáciu by bolo treba nahlásiť a najmä, usporiadateľ by musel platiť 15-percentný odvod do rozpočtu, čo je vlastne nová daň.

Napríklad v prípade zmienenej súťaže o BMW by musel Lidl zaplatiť daň 47-tisíc eur.”, píše na denníku SME Martina Raábová.

Nová daň by sa mala platiť od marca. Obchodníci upozorňujú, že návrh je pripravovaný netransparentne a nakoniec môže byť spotrebiteľských súťaží menej.

V princípe mnohí z nás pokladajú spotrebiteľské súťaže za otravné. Iní ich majú radi. Lenže tu o súťaž ani tak nejde. Ide o princíp.

Namiesto zlepšenia výberu daní, zníženia daňového zaťaženia pre nízko príjmové skupiny, či hľadania spôsobu ako zvýšiť výdavky na prorodinnú politiku, Kažimír siahne ľuďom do bežného života a zdaní im hry a aj tej málo radosti z nej. Tomu sa hovorí cynizmus.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.